Valpreventieweek – Hoe sterk staat u?

Waarom wil jij graag sterk blijven staan?
Iedereen wil zo lang mogelijk gezond blijven om de dingen te doen die leuk en belangrijk zijn in het leven: samen met je kleinkinderen spelen, zelf je huishouden blijven doen of genieten van een vakantie iets verder weg. Maar wist je dat er jaarlijks zo’n één miljoen 65-plussers een val maken? Daarmee kan hun leven in één klap veranderen.

Natuurlijk kan iedereen een keer komen te vallen. Alleen is het risico bij de één groter dan bij de ander. En je kunt zelf ook veel doen om een val te voorkomen. Met de campagne ‘Ik sta sterk’ wordt hiervoor landelijk aandacht gevraagd. In de Valpreventieweek (30 september tot 6 oktober 2024) organiseert De Welle samen met de gemeente Wierden en de gemeente Hellendoorn meerdere inloopbijeenkomsten. U kunt hier gratis en geheel vrijblijvend uw valrisico laten testen op een speciale mat. Een afspraak maken is niet nodig. U kunt gewoon langskomen. Ook kunt u ter plekke bij de leefstijlcoaches van De Welle terecht voor tips en adviezen om vitaal te blijven en hoe u eventuele valpartijen in de toekomst kunt voorkomen.

Inloopbijeenkomsten ‘Ik sta sterk’ in de gemeente Wierden

• 30 september 2024      10.00 – 12.00 uur            Activiteitencentrum ’t Zumpke, Reggestraat 85 Enter
  • 10 oktober 2024           10.00 – 12.00 uur             Apotheek Wierden, Dahliastraat 8, Wierden
  • 12 november 2024       14.00 – 16.30 uur             Sporthal Hoge Hexel, Nieuwe Schoolweg 5, Hoge Hexel

Inloopbijeenkomsten ‘Ik sta sterk’ in de gemeente Hellendoorn

• 2 oktober 2024            10.00 – 12.00 uur             De Blokkendoos, G. Bomansstraat 28, Nijverdal
  • 2 oktober 2024            14.00 – 16.00 uur             Kulturhus Kruidenwijk,  Kuperserf 43, Nijverdal
  • 3 oktober 2024            10.00 – 12.00 uur             Dorpshuis ’n Kadiek, Nieuwstadweg 1a, Daarle
  • 3 oktober 2024            14.00 – 16.00 uur             Apotheek Hellendoorn, Ommerweg 13, Hellendoorn
  • 4 oktober 2024            10.00 – 12.00 uur             De Veldkamp, Veldkampsweide 3, Haarle

Online-test
Ook thuis kunt u alvast inzicht krijgen in uw persoonlijke valrisico: www.testjevalrisico.nl. Hier  ontdekt u wat u zelf kunt doen om zo lang mogelijk sterk te blijven staan.

Voor meer informatie en tips

Liever persoonlijk advies?
Neem dan contact op met de leefstijlcoaches van De Welle, telefonisch bereikbaar via 0548-638810 of per e-mail: leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl.