Jongeren

Het jongerenwerk van Stichting De Welle richt zich op jongeren tussen de 12 en 25 jaar in de gemeente Hellendoorn en de gemeente Wierden. Je kunt ons overal tegenkomen: op straat, bij activiteiten in de buurt, voorlichting op scholen en bij verenigingen en natuurlijk in het jongerencentrum Place2Be in Nijverdal of bij de jongereninloop De Welle in Wierden-West en Enter. Naast het organiseren van activiteiten, bieden we ook een luisterend oor en kun je met alle belangrijke vragen bij ons terecht! Ook als het over lastigere onderwerpen gaat.

Wij proberen verbinding te leggen tussen bewoners en de jongeren, door actief de straat op te gaan om in gesprek te gaan met jongeren en bewoners. Ook nemen we actief deel aan verschillende overleggen met verschillende netwerkpartners zoals de gemeente, scholen, politie en bureau Jeugdzorg.

Straat

Elke week zijn we minimaal 1 keer op straat te vinden voor een straatronde in de gemeente Hellendoorn. Tijdens een straatronde gaan we langs alle plekken waar jongeren chillen en maken we een praatje met ze. Ook bezoeken wij overlastlocaties om met de aanwezige jongeren in gesprek te gaan en hierin afspraken te maken.

Scholen

Om contact met jongeren te kunnen maken, zijn jongerenwerkers van De Welle op plaatsen waar jongeren (samen)komen. Zo kunnen we vanuit de leefwereld van de jongeren onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om jongeren te ‘activeren’ of waar ondersteuning nodig is.

School speelt hierbij een belangrijke rol, want jongeren brengen hier een groot deel van hun tijd door. Door de samenwerkingen met De Passie in Wierden en CSG Reggesteyn in Nijverdal bieden we hier een laagdrempelig aanspreekpunt voor jongeren aan tijdens het pauzemoment. Met onze aanwezigheid en het aanbieden van verschillende activiteiten maken we contact met jongeren én kunnen zij op een laagdrempelige manier kennismaken met het jongerenwerk van De Welle.

• De Passie, Akkerwal 2, 7462 NV Wierden
    Voor de onderbouw is de middagpauze van 12.45 – 13.15 uur. Voor de bovenbouw 13.30 – 14.00 uur.
    Meer informatie: Christina Dogan, telefoon: 06-81791622, e-mail: c.dogan@stichtingdewelle.nl
  • CSG Reggesteyn, Willem de Clercqstraat 7, 7443 XG Nijverdal
    Voor de onderbouw is de pauze van 12.25 – 12.55 uur en voor de bovenbouw van 13.15 – 13.45 uur.
    Meer informatie: Leon Piksen, telefoon: 06-18737800, e-mail: l.piksen@stichtingdewelle.nl

Leonie Juurlink

Mark van t Hag