Terugblik Peuterfestijn, ochtend vol beweging en plezier

Maar liefst 230 peuters uit de gemeente Hellendoorn kwamen op 27 juni naar het Peuterfestijn in Het Ravijn. En dat zorgde voor veel plezier.

Het Peuterfestijn is een jaarlijks terugkerend evenement van De Welle en onderdeel van het project ‘Peuterspeelzaal in Beweging’. Hiermee geven sportbuurtcoaches van De Welle een kwaliteitsimpuls aan de sport- en beweeglessen binnen de peuterspeelzalen van de SPGH. De focus ligt daarbij vooral op het stimuleren van de motorische ontwikkeling van de peuters. Tijdens het Peuterfestijn kunnen ze op een laagdrempelige en speelse manier verschillende sport- en bewegingsvormen proberen, die geschikt zijn voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Dit jaar bestond het Peuterfestijn uit twee gedeeltes. Het eerste deel was speciaal voor de peuters die de peuterspeelzalen van de SPGH uit Nijverdal bezoeken. Het tweede deel was voor peuters van de peuterspeelzalen van KOSMO en voor alle andere peuters uit de gemeente Hellendoorn.

De deelnemende sport- en beweegaanbieders hadden ook voor deze editie weer allerlei leuke beweegactiviteiten bedacht. Van een klim- en klauterparcour en een evenwichtsparcour tot dansen, mikken, gooien en het behalen van het Nijntje beweegdiploma. Met dank aan FysioSterk, Fysiocentrum Nijverdal, Fysion en JONI Connect. Mede dankzij hun inzet en betrokkenheid hebben de peuters een geweldige ochtend beleefd.

Kijk voor een vrolijke impressie op Facebook.