Start met wandelen bij ‘Kuier deur’ in en rondom De Kruidenwijk

Vier maanden wandelen met een leefstijlcoach van De Welle
Eigenlijk zou u best wat meer willen bewegen, om fitter te worden en meer energie over te houden om leuke dingen te kunnen blijven doen. Herkent u zich hierin? Start dan met wandelen bij de wandelgroep ‘Kuier deur Kruidenwijk’. Onder begeleiding van een beweeg- en leefstijlcoach van De Welle bouwt u het wandelen in vier maanden rustig op. U wandelt hierbij samen met anderen en leert zo ook nieuwe mensen kennen.

Aandacht voor elke deelnemer
Wanneer u zich aanmeldt, wordt u opgevangen en begeleid door een beweeg- en leefstijlcoach van De Welle en andere wandelbegeleiders. Daardoor is er volop aandacht voor elke deelnemer. Ook als u op dit moment (nog) niet zo ver kunt lopen of met stokken of een rollator loopt, kunt u meedoen. We houden rekening met iedereen.

Wekelijks wandelen op donderdagmiddag
Wandelgroep ‘Kuier deur Kruidenwijk’ start op donderdag 6 juni om 14.00 uur vanaf Kulturhus Kruidenwijk, Kuperserf 43 in Nijverdal. Daarna wordt er elke week samen gewandeld. De lengte van de wandeling wordt opgebouwd op basis van wat u kunt. Rond 15.00 uur drinken we gezamenlijk koffie of thee. Na vier maanden wordt de wandelgroep voortgezet met vrijwillige wandelbegeleiders. Deelname aan de wandelgroep én twee workshops over voeding en vitaliteit zijn gratis. U betaalt alleen de koffie of thee na afloop.

‘Anders zit je maar alleen thuis’
De Welle heeft in 2023 een wandelgroep opgezet in De Blokken. Karel loopt hier al vanaf het begin mee. Hij vertelt dat hij heel blij is dat hij wekelijks meewandelt met de groep. ‘Anders zit je maar alleen thuis te kijken. Nu spreek ik weer veel mensen.’ Annelies vindt ‘dat juist doordat je het samen met anderen doet, het wandelen een stuk leuker is. Anders deed ik het niet! Ik voel me door het wandelen een stuk fitter.’

Wandelt u mee?
Meedoen met ‘Kuier deur Kruidenwijk’ is eenvoudig. U kunt zich telefonisch aanmelden via 0548-638810 of door een mail te sturen naar leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl. Wilt u eerst meer informatie of twijfelt u nog? Bel gerust voor meer informatie en advies met Marije Dankelman, beweeg- en leefstijlcoach van De Welle, telefoon 06-12216966.