Social Friday – 27 september 2024

Veel jongeren in Nederland willen graag nieuwe mensen ontmoeten, maar weten niet goed hoe ze dat moeten aanpakken. Herken jij dit? Social Friday has your back! Net als in veel andere steden en dorpen in Nederland organiseert De Welle op 27 september Social Friday, voor jongeren tussen de 12 en 30 jaar oud, zowel in de gemeente Hellendoorn als in de gemeente Wierden.

Sociale boost
Social Friday heeft als doel jongeren te helpen om op sociaal vlak weer lekkerder in hun vel te laten zitten. Jolanda van Gerwe, oprichter van JoinUs: “Dat broodnodige zetje, dat is precies wat Social Friday deze jongeren biedt: een gezellige avond met andere jongeren die óók dat duwtje in de rug nodig hebben. Hier ontmoeten ze gelijkgestemden die het fijn vinden om nieuwe mensen te leren kennen. Op tientallen plekken in het hele land kunnen jongeren op vrijdagavond 27 september 2024 anderen ontmoeten tijdens een toffe Social Friday activiteit.”

• Gemeente Hellendoorn: Jongerencentrum Place2Be
    Om 18.00 uur ben je van harte welkom in jongerencentrum Place2Be aan de Duivecatelaan 4 in Nijverdal om met elkaar een hapje te eten.
    Vanaf 19.30 uur is het Game Night: Samen leuke spellen spelen en plezier maken.
    Ben jij erbij? Jongerenwerker Leon helpt je deze avond op weg.
    Inschrijven kan via www.socialfriday.nl.
  • Gemeente Wierden: De Bron, Enter
    Om 18.00 uur ben je van harte welkom in De Bron, Dorpsstraat 57 in Enter om met elkaar een hapje te eten.
    Vanaf 19.30 uur: Art Games, waarbij je samen met de andere jongeren één groot schilderij maakt.
    Ben jij erbij? Jongerenwerker Leonie helpt je deze avond in Enter op weg.
    Inschrijven kan via www.socialfriday.nl.

Eén tegen Eenzaamheid
Social Friday vindt dit jaar voor de vierde keer plaats in de week ‘Eén tegen Eenzaamheid’. De avond is een initiatief van JoinUs, een stichting die eenzaamheid bij jongeren aankaart en aanpakt. Samen laten we jongeren meedoen!