Samen in transitie. En nu?

Ouders van transgenderkinderen en De Welle organiseren een informatieavond voor naasten van transgenderpersonen op maandag 30 september 2024 van 19.15 tot 21.30 uur in De Huiskamer in Nijverdal. Want in transitie gaan doe je niet alleen.

Voor zowel de transgenderpersoon, als voor de mensen om hen heen is het een fundamentele verandering. Ouders, maar ook broers en zussen, grootouders, vrienden en andere naasten hebben ermee te maken. Reacties uit de omgeving, het verwerken van de veranderingen, nieuwe situaties die ontstaan en meer. Hoe ga je hier als naaste mee om?

Vanuit verschillende kanten is aangegeven dat er behoefte is aan een open gesprek, waar ervaringen en informatie met elkaar gedeeld kunnen worden. Daarom organiseert De Welle samen met ouders van transgenderkinderen regio Overijssel een informatiebijeenkomst voor een ieder die hiermee te maken heeft.

Genderzorg Twente opent de bijeenkomst met een informatieve presentatie. Aansluitend is er volop ruimte voor gesprek, het uitwisselen van ervaringen en het stellen van vragen. Want een transitie kent vele fases, elk met hun eigen uitdagingen en vragen. Verschillende ouders, transgenderpersonen, een huisarts en de gemeente Hellendoorn gaan hierover graag in gesprek met de aanwezigen.

Belangstellenden kunnen zich aanmelden door een e-mail te sturen naar Evelien Hondebrink via e.hondebrink@stichtingdewelle.nl.