• Nijverdal 0548 - 638810 | Wierden 0546 - 571693

Klachtenreglement

Waarom een klachtenreglement?

Bij De Welle proberen we iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Meestal lukt dat goed, maar het blijft mensenwerk en er kan ook af en toe iets mis gaan. Natuurlijk willen we dat dan weten en, indien nodig, graag herstellen. Daarom hebben we deze klachtenregeling. Deze regeling biedt u de kans om uw verhaal te doen als u niet tevreden bent. En dat geeft ons de kans om eventuele fouten goed te maken en onze dienstverlening te verbeteren.

Dit klachtenreglement staat op onze website. Een papieren versie kunt u opvragen bij de balie van De Welle.

Kleine dingen die direct op te lossen zijn
Kleine dingen die mis gaan hoeven niet via een formele klachtenregeling verholpen te worden. Neem hiervoor contact op met de betreffende medewerker zodat het gelijk kan worden opgelost.

De klachtenprocedure
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een beroep doen op deze klachtenprocedure.

  1. De eerste stap in deze procedure is de hulp inschakelen van de leidinggevende. Dit kan zowel door u als door de medewerker worden gedaan.
  2. Komt u er ook samen met de leidinggevende niet uit, dan kunt u de directeur-bestuurder van De Welle om hulp vragen. U kunt uw klacht mailen naar l.westerik@stichtingdewelle.nl of opsturen naar De Welle, t.a.v. mevrouw L. Westerik, Constantijnstraat 32a, 7442 ME Nijverdal.
  3. Zij zal uw klacht intern zorgvuldig bespreken. U ontvangt binnen twee weken bericht van de voorgang van de klacht. Afhankelijk van de aard van de klacht kan zij u uitnodigen voor een gesprek.
  4. De Welle informeert u binnen zes weken over hoe de klacht wordt opgelost of geeft u een toelichting waarom een oplossing niet voor handen is.

Cliëntenraad
Leidt deze klachtenprocedure niet tot een bevredigend resultaat of wilt u met een onafhankelijke partij van gedachten wisselen over het probleem of de situatie waar u tegenaan loopt? Dan kunt u een beroep doen op de cliëntenraad van De Welle.
De cliëntenraad is een onafhankelijk adviesorgaan en behartigt de belangen van alle vrijwilligers, cliënten en/of deelnemers aan activiteiten van De Welle, zowel in de gemeente Wierden als in de gemeente Hellendoorn.  De rechten en plichten van de cliëntenraad zijn vastgesteld in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ).
U kunt de cliëntenraad schriftelijk benaderen per e-mail via cliëntenraad@stichtingdewelle.nl of per post:

Cliëntenraad De Welle
p/a Constantijnstraat 32a
7442 ME Nijverdal

Wie kan een klacht indienen?
Iedereen die gebruik maakt van het aanbod van De Welle kan een klacht indienen, maar ook de persoon die namens u optreedt.

Wat doet De Welle met klachten?
De Welle ziet klachten als adviezen om haar aanbod of organisatorische zaken te verbeteren.
Daarnaast verzamelen de leidinggevenden alle aantekeningen van de ontvangen klachten en bespreken deze één keer per jaar binnen het managementteam van De Welle om mogelijke verbeterpunten in de organisatie door te voeren.