AutoMaatje

Heeft u een afspraak bij de huisarts, het ziekenhuis of de kapper? Of u wilt graag op bezoek bij familie of vrienden, naar de kaartclub, boodschappen doen of een keer winkelen? U kunt dan via De Welle een beroep doen op de vrijwillige vervoersdienst AutoMaatje.

Een vrijwillige chauffeur haalt u op het afgesproken tijdstip op met zijn of haar eigen auto en brengt u naar de gewenste bestemming. Onderweg heeft u een praatje en de vrijwillige chauffeur kan een helpende hand bieden waar nodig. Als u dat prettig vindt, begeleidt de vrijwilliger u tot de deur of naar de wachtkamer. Natuurlijk wordt u ook weer thuis gebracht. De maximale wachttijd voor de vrijwillige chauffeur is 1,5 uur. Wilt u ergens langer blijven, dan maken we voor de terugrit een aparte afspraak.

Voor wie?
Voor iedereen die zelfstandig woont en vanwege leeftijd, handicap of andere omstandigheden niet kan reizen met het openbaar vervoer en voor wie een taxi geen optie is.

Kosten
Als deelnemer betaalt u een onkostenvergoeding. De kosten bedragen € 0,35 per kilometer met een minimum van € 1,75 binnen uw woonplaats (bij een retourrit wordt dit € 3,50). Samen met eventueel parkeergeld rekent u het bedrag contant af met de vrijwillige chauffeur.

Meer informatie of aanvragen van vervoer?

• De Welle Nijverdal: telefoon 0548-638800 (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur)
  • De Welle Wierden: telefoon 0546-571693 (maandag t/m vrijdag van 9.00 – 12.30 uur)

Hoe AutoMaatje in de praktijk werkt, ziet u hier.