Schoolhandbaltoernooi Wierden op 16 oktober 2024

Op woensdag 16 oktober 2024 vindt het jaarlijkse schoolhandbaltoernooi voor de groepen 8 van het basisonderwijs weer plaats. De organisatie is ook dit jaar in handen van De Welle en Handbalvereniging Kedingen met als doel de Wierdense jeugd te stimuleren om (meer) te bewegen.

Sportiviteit en spelplezier staan bij dit toernooi voorop, maar er zal ook weer fanatiek worden gestreden om de felbegeerde winst: welke teams kronen zich dit jaar tot schoolhandbal-kampioen?

De winnende teams mogen deelnemen aan het regionale handbaltoernooi in het voorjaar van 2025 in Almelo. Als ook daar een goede prestatie wordt neergezet, maken de winnaars zelfs kans op deelname aan de landelijke finale.

Al 3 jaar op rij een Wierdense afvaardiging op NK Schoolhandbal
De laatste drie schooljaren wist een team van het Wierdense basisonderwijs door te stomen naar de landelijke finale. In 2021-2022 behaalde basisschool Het Laar hier een verdienstelijke 5e plek. Een jaar later gingen de jongens van De Morgenster met een zilveren medaille naar huis. Afgelopen jaar werd OBS De Widerode 4e bij het NK Schoolhandbal.

Een prachtige en unieke prestatie! Wat is het geheim van de basisscholen in de gemeente Wierden? Dat durft buurtsportcoach Bart Benneker niet te zeggen: “Maar Handbalvereniging Kedingen biedt in aanloop naar het toernooi wel kennismakingslessen aan. Misschien dat dit het is?”

Woensdag 16 oktober om 13.00 uur gaat het toernooi van start. De finalewedstrijden staan gepland tussen 17.00 en 17.30 uur. Alle wedstrijden vinden plaats in Sporthal ’n Dikken, Dikkensweg 1 in Wierden. Belangstellenden zijn van harte welkom om de wedstrijden bij te wonen.