Een maatje maakt het leven leuker

Er zijn talloze redenen waarom iemand behoefte kan hebben aan een maatje. De één zoekt een luisterend oor, de ander iemand om gezellig mee op stap te gaan. Een maatje kan ook worden ingezet om iemand de Nederlandse taal te leren, om samen te sporten, te winkelen, de wekelijkse boodschappen te doen of om gewoon af en toe samen een kop te drinken of de hond uit te laten. Want een maatje maakt het leven leuker.

Dat geldt ook voor wie een maatje wil worden. Want je kunt als maatje veel voor iemand betekenen. Door af en toe tijd vrij te maken voor een ander, geef je diegene iets om naar uit te kijken. Op jouw beurt leer je nieuwe mensen kennen en geef je een zinvolle invulling aan je eigen vrije tijd. Zo maak je niet alleen het leven van een ander een stuk leuker, mooier en gezelliger, maar ook dat van jezelf.

Elkaar weten te vinden
Of je nu een maatje zoekt of maatje wilt worden: De Welle zorgt ervoor dat jullie elkaar weten te vinden. Om mensen op een zorgvuldige en betrouwbare manier aan elkaar te kunnen koppelen, maakt de coördinator van De Welle vooraf kennis met iedereen die zich hiervoor aanmeldt. Zo kunnen we beter inschatten welke maatjes het beste bij elkaar passen. Want het allerbelangrijkste is dat het van beide kanten klikt.

Meer informatie
Wil je weten hoe je maatje kunt worden? Of wil je een maatje aanvragen, voor jezelf of voor iemand anders? Neem dan contact op met De Welle, tel. 0548-638810 of stuur een e-mail naar info@stichtingdewelle.nl. Meer informatie is ook te vinden op www.stichtingdewelle.nl/maatjes.