De Welle zoekt taalmaatjes

Spreek jij goed Nederlands? Ben je geïnteresseerd in andere culturen en wil jij een anderstalige graag helpen om (beter) Nederlands te leren spreken? Dan is vrijwilligerswerk bij het Taalpunt Wierden misschien iets voor jou! Als taalbegeleider word je gekoppeld aan een anderstalige en praat je over alledaagse dingen.

Daarnaast zoekt De Welle nog enkele vrijwilligers om nieuwe inwoners van Enter of Wierden wegwijs te maken in hun nieuwe woonomgeving. Contact hebben met iemand uit het dorp is voor statushouders erg belangrijk. In het begin is het soms lastig met de taal maar met wat geduld en google translate kom je daar wel uit. Met elkaar spreek je af wat je gaat doen. Een keer naar de markt, naar de supermarkt of misschien wil iemand meer weten over een bepaalde sportvereniging of andere verenigingen. Of gewoon samen een stukje wandelen. Door samen te praten over praktische zaken gaat het aanleren van de Nederlandse taal gemakkelijker en sneller.

Je kunt je ook als vrijwilliger inzetten voor de wekelijkse taallessen bij De Welle in de gemeente Wierden. Tijdens deze groepslessen bespreek je op een informele manier allerlei thema’s met de deelnemers.

Dus wil jij je inzetten voor statushouders? En vind je het belangrijk dat zij zich zo snel mogelijk thuis voelen in onze gemeente? Neem dan contact op met Ria Maassen van den Brink, via e-mail: r.mvdbrink@stichtingdewelle.nl of door te bellen met 0546-571693.