Cursus ‘Zeker Bewegen’ voor iedereen

Ook al sport je veel en ben je nog zo actief: iedereen kan door pech een keer komen te vallen. Het overkwam Piet. Hij sport meerdere keren per week en voelt zich topfit. Toch viel hij tijdens het hardlopen in het bos. Daarbij brak hij op een nare manier zijn pols. Ondanks maanden van revalidatie blijft hij klachten houden. Wat had hij dit graag voorkomen.

Zo kan een val ook jou overkomen. Maar je kunt er zelf ook wat aan doen om de schade zo veel mogelijk te beperken. Zeker als je ouder bent dan 50 jaar is het belangrijk om aandacht te besteden aan het behouden van kracht en stabiliteit. Én aan je valtechniek. Want ook daar kun je zelf veel aan doen.

Voor sportieve 50-plussers in de gemeente Hellendoorn die hiermee actief aan de slag willen, heeft De Welle in samenwerking met Vechtsportvereniging Reggedal de cursus ‘Zeker Bewegen’ ontwikkeld: een serie van 10 lessen, waarbij aandacht wordt besteed aan coördinatie, spierversterking, balans en valbreektechnieken. “Plezier staat hierbij voorop, want door plezier te maken leer je vallen!”, aldus trainer Brian Germin.

• Locatie:              Gymzaal De Twijn, P.C. Stamstraat 2a in Nijverdal
  • Tijd:                    Woensdag van 19.00 tot 20.00 uur
  • Data:                  11 september t/m 13 november 2024
  • Kleding:             Sportkleding
  • Kosten:              € 50,- *)
  • Aanmelden:      Bij De Welle, telefoon 0548-638810 of per e-mail: m.timmerman@stichtingdewelle.nl

*) Dit gereduceerde tarief (i.p.v. € 200,-) is mogelijk dankzij subsidie van het Lokaal Sportakkoord Hellendoorn.