Springfestijn als afsluiting van het ‘Sportinstuif-seizoen’

Vanaf medio oktober 2023 waren de buurtsportcoaches van De Welle op vrijdagmiddag te vinden in sporthal De Zomp. Wekelijks werd hier tijdens de Sportinstuif een attractief, uitdagend en laagdrempelig activiteitenprogramma uitgezet. Volgens de buurtsportcoaches ‘’een ideale activiteit voor kinderen, waar de kracht van sport en het plezier van bewegen ervaren wordt’’. Met de lente in aantocht heeft De Welle het sportinstuif-seizoen op 15 maart 2024 op spectaculaire wijze afgesloten met een springfestijn.

Als organiserende partij kijkt De Welle met grote tevredenheid terug op deze periode. Er is een afwisselend aanbod samengesteld, van touwzwaaien tot trampoline springen en van een potje voetballen/knotshockey tot het klimmen en klauteren op luchtkussens.

Veel belangstelling
Dat er veel animo is voor deze activiteit, was ook op deze laatste dag goed te merken. Meer dan honderd jongens en meisjes waren present en veel ouders en opa’s en oma’s kwamen een kijkje nemen. Voor de buurtsportcoaches een kroon op hun werk. “Het laat zien dat deze activiteit aansluit bij de wensen en behoeften van de kinderen. Zij zijn op deze manier onbewust bezig met bewegen. Iets wat je niet vaak genoeg kunt doen”, benadrukt Mart Nieuwenhuis, buurtsportcoach van De Welle.

Leuke reacties
Het team van De Welle werd na afloop veelvuldig bedankt voor de goedgeorganiseerde sportinstuif-middagen. Veel kinderen vonden het jammer dat het er alweer op zit. ‘Kunnen jullie de komende tijd niet buiten doorgaan’ was één van de reacties. “Enorm gaaf om dergelijke reacties te mogen ontvangen. Voor ons een teken dat wij iets moois hebben neergezet”, aldus collega-buurtsportcoach Bart Benneker. “We willen hierbij alle kinderen bedanken voor hun deelname en zien iedereen graag terug tijdens het nieuwe sportinstuif-seizoen vanaf medio oktober op de vrijdagmiddag in Sporthal De Zomp!”

Foto’s: Harriëtte Timmerman