Wierden: Caiway garandeert veilige werking personenalarmering

Enkele maanden geleden hebben wij richting lokale media en politiek onze grote zorgen kenbaar gemaakt over het niet ondersteunen van personenalarmering door Caiway, als opvolger van Ziggo.

Sindsdien hebben wij de ontwikkelingen op de voet gevolgd en contact onderhouden met de leveranciers van ons personenalarmeringssysteem en Caiway. Partijen hebben recent een aantal technische aanpassingen doorgevoerd en afspraken gemaakt, waardoor een goede werking van het systeem door Caiway nu is geregeld.

Alle bewoners in het Twenteland-gebied, die over gaan van Ziggo naar Caiway, krijgen een nieuwe modem welke ook de alarmering ondersteunt.
Voor Caiway via glasvezel vindt er in januari 2015 een automatische software-update plaats waarna het glasvezel-modem werkt.

Naast Caiway zijn er natuurlijk ook andere providers die goed combineren met onze systemen.
Wij zijn blij dat het probleem is opgelost. Mocht u toch nog vragen hebben over uw personenalarmering en de overstap dan kunt u altijd bellen met Stichting De Welle op 0546-571693.
Na de feestdagen zijn wij vanaf maandag 5 januari 2015 weer telefonisch bereikbaar.